13 mei Reisdag van Granada naar La Manga

14 mei 2011 - La Manga, Spanje

13 mei Reisdag van Granada naar La Manga

Het routeboek begint vandaag met: Hopelijk bent u niet bijgelovig, want op deze vrijdag de 13de, wacht een redelijk lange route . U laat Andalusië achter u en rijdt naar de kust.

Bert en Leis uitgezwaaid.

Voor de deelnemers had Leis 2 plakjes koek in folie gedaan en ik heb het uitgedeeld aan de poort.

Ook moest ik de pasjes van de slagboom innen.

Henk hielp op de camping de deelnemers weg daar het moeilijk was van de plek af te komen.

Om 10.30 uur gingen wij weg.

We kwamen langs het plaatsje Lorca waar een paar dagen geleden een aardbeving was en 9 mensen om het leven zijn gekomen.

238 km. hadden we gereden toen we bij de tunnel van Lorca kwamen er waren geruchten dat die ingestort zou zijn maar dat was niet waar.

Vanaf de snelweg hebben we niets kunnen zien.

Later op de camping hoorden we dat er erg veel politie op de been was daar.

Naar later bleek was de kroonprins op bezoek.

Wij hebben hier dus niets van gemerkt .

We gingen weg toen was het 19 gr. en bij aankomst op de camping 28 gr.

Bij de receptie van de camping deden ze moeilijk met het inschrijven heel omslachtig.

Het is een heel grote camping met veel vaste plaatsen.

Lelijk al die bouwsels.

Maar de plaatsen zijn ruim en vlak bij zee.

We waren nog maar net aan gekomen kwam er een deelnemer op ons af en vertelde dat iemand anders had gezien dat hij flinke bulten aan zijn band had van zijn caravan.

Hij heeft veel geluk gehad.

Het is nog vrijdag en ze werken hier tot 20 uur dus maar snel nieuwe banden.

Na een aantal uur waren ze terug met de nieuwe banden.

De caravan kon weer van de blokken.

’s Avonds een kaartje gelegd.

1. Joke:
    16 mei 2011
    Hoi Henk en Hermien,
    Het grootste deel van de reis zit er al weer bijna op! Ik hoop dat jullie nog even kunnen genieten van mooi, warm weer en verder geen pech gevallen meer tegen komen. Leuk om de foto's te zien, zo krijg ik een aardig beeld van Spanje. Hier is het weer minder, kouder en meer regen. Hoop dat het morgen in Groenlo, waar we moeten tennissen, droog is, en dat we natuurlijk wat puntjes halen! Gek dat je volgende week gewoon weer hier bent en meedoet Hermien. Leuk, maar nu nog even genieten van de reis.
    Groetjes, Joke
  2. Jan en Gerrie Vonkeman:
    17 mei 2011
    Hallo Hermien en Henk
    Laatste berichtje uit Laren, geniet nog van alles,
    wat jullie tegen komen want het is maar een paar dagen
    meer, en dan zit de reis er al weer op.
    De blauwe regen in jullie tuin is uit gebloeid
    jammer nou hij was zo mooi
    Groetjes Jan en Gerrie