Naam:
stupidwood.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

We begeleiden al een aantal jaren als technisch echtpaar ANWB Kampeerreizen

Over onze reis

Andalusië: Genieten in Moorse sferen

De ziel van Spanje ligt in de zuidelijke regio Andalusië, waar vurige liefhebberijen en ritmische flamencomuziek floreren. Zowel landschappelijk als cultureel heeft Andalusië veel te bieden en daarom is dit het hoofddoel van de reis. Op de heenreis beleeft u echter al verschillende hoogtepunten, zoals de historische steden Burgos en Salamanca. Dwars door het binnenland van Spanje bereikt u de Andalusische hoofdstad Sevilla met wereldberoemde gebouwen als het Alcázar en de Giralda. Ook gaat u naar Córdoba met de unieke Mezquita-moskee. Dat Andalusië naast cultuur ook prachtige landschappen en schitterende natuur heeft ervaart u in het nationale park Doñana, van groot belang voor de Europese vogels, en aan de Costa de la Luz, de kust van het licht met zijn mooie en brede stranden. U nipt aan een glas sherry in een bodega in Jerez de la Frontera en staat aan de rand van Spanje's diepste kloof in Ronda, voordat u de prachtige stad Granada bereikt. In de paleizen van het Alhambra en de tuinen van het Generalife stokt u de adem en in de verte ziet u de sneeuw glinsteren op de toppen van de Sierra Nevada. En dan wordt u wakker. Toch was het geen droom!

Bezochte landen

Wij hebben 18 landen (8%) bezocht:

België, Bosnië en Herzegovina, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.